Szczegóły szkolenia:
Miejsce: Poznań, ul. Towarowa 35, wieżowiec Delta
Cena: 370 PLN
Liczba godzin: 6h dydaktycznych
Program:
1. Podstawy teoretyczne Symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania®
2. Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®:
a) nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania samogłosek
b) nauka globalnego rozpoznawania i odczytywania wyrażeń dźwiękonaśladowczych
c) nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych
d) nauka globalnego rozpoznawania wyrazów
e) od sylaby otwartej do pierwszych wyrazów
f) czytanie sylab zamkniętych
g) czytanie nowych sylab otwartych i zamkniętych
h) samodzielne czytanie tekstów
i) zasada: POWTARZANIE, ROZUMIENIE, NAZYWANIE
3. Omówienie ćwiczeń ogólnorozwojowych wspierających naukę czytania
Prowadzący szkolenie:
prof. UP dr hab. Zdzisława Orłowska-Popek – jest filologiem polskim i logopedą, pracownikiem krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. W Centrum Metody Krakowskiej prowadzi terapię dzieci z różnorodnymi zaburzeniami komunikacji językowej: z alalią, afazją dziecięcą, autystycznych, z zespołem Aspergera, niesłyszących, zagrożonych dysleksją i dyslektycznych. W badaniach naukowych koncentruje się na problematyce związanej z budowaniem systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi. Jest autorką wielu artykułów i dwóch monografii Emocje w wypowiedziach uczniów niesłyszących (2011), Programowanie języka w terapii logopedycznej (na przykładzie rozwoju języka dzieci niesłyszących) (2017), pomocy logopedycznych oraz współautorką podręcznika i ćwiczeń do języka polskiego dla dzieci niesłyszących.
Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczesnej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.