gora
home
terapia

Nasi partnerzy

Konferencje logopedyczne

Savantia - szklolenia gopedyczne

Alternetywa szkolenia

logowanie

W o¶rodku organizujemy warsztaty prowadzone we współpracy z wykładowcami tzw. Szkoły Krakowskiej, która skupia logopedów zwi±zanych naukowo z Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie.


Obecnie w ofercie znajduj± się następuj±ce warsztaty:



Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłysz±cych, autystycznych, z afazj±)
METODA KRAKOWSKA


  • prowadz±cy: dr Sławka Orłowska-Popek
  • termin: 22.09.2017r.
  • godz.: 9:00-14:00
  • miejsce: Dom Studencki Jowita UAM (SALA A), ul. Zwierzyniecka 7, 60-813 Poznań
  • koszt: 330 PLN
  • tematyka
    1. Typologia zaburzeń mowy wg S. Grabiasa oraz procedura postępowania logopedycznego.
    2. Model rozwoju mowy dzieci z głuchot±, niedosłuchem, afazj±, autystycznych.
    3. Zasady minimalizacji systemu językowego i komunikacyjnego. Ustalenie hierarchii kategorii językowych.
    4. Zminimalizowanie gramatyki i powiązanie ustalonego zasobu reguł gramatycznych z regułami komunikacyjnymi.
    5. Etapy programowania języka:
      • od samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych do prymarnych sylab,
      • od sylaby otwartej do pierwszego słowa,
      • od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych,
      • od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego.
    6. Budowanie tekstów na odpowiednich etapach programowania języka.

    7. Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
      Uczestnicy otrzymuj± certyfikaty potwierdzaj±ce udział w szkoleniu
  • REJESTRACJA
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu



STYMULACJA MECHANIZMÓW LEWOPÓŁKULOWYCH - METODA KRAKOWSKA


  • prowadz±cy: dr hab. Marta Korendo
  • termin: 27.10.2017r.
  • godz.
  • miejsce: Dom Studencki Jowita UAM (SALA A), ul. Zwierzyniecka 7, 60-813 Poznań
  • koszt: 320 PLN
  • tematyka
    1. Funkcje językowe i poznawcze lewej półkuli mózgu
    2. Stymulacja i terapia mechanizmów lewopółkulowych:
      1. sekwencje
      2. analiza
      3. relacje
    3. Dominacja lewej półkuli mózgu a poziom sprawno¶ci językowych
    4. Objawy braku dominacji lewej półkuli dla funkcji językowych (kliniczne konsekwencje wzorca lateralizacji)
  • REJESTRACJA (do 30 osób)
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu

ZABURZENIA PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO (APD)
a trudno¶ci w procesie komunikacji i uczenia się


  • prowadz±cy: Renata Borowiecka
  • termin: 17.11.2017r.
  • godz.: 14:00 - 19:00 (6 godzin dydaktycznych)
  • miejsce: Dom Studencki Jowita UAM (SALA A), ul. Zwierzyniecka 7, 60-813 Poznań
  • koszt: 200 PLN
  • Szkolenie dla logopedów, neurologopedów, pedagogów korekcyjnych, psychologów pracuj±cych z dziećmi z trudno¶ciami w uczeniu się, trudno¶ciami komunikacyjnymi w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w szkołach, przedszkolach, terapeutów integracji sensorycznej, nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego.
  • Plan szkolenia:
    1. Proces słyszenia – czę¶ć obwodowa i o¶rodkowa drogi słuchowej, słyszenie – procesem aktywnym: procesy wstępuj±ce i zstępuj±ce
    2. Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego: objawy, definicja, przyczyny
    3. Profile kliniczne APD – charakterystyka, wyzwania dla nauczyciela, terapeuty
    4. Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego APD a dysleksja, ADHD, SLI, spektrum autyzmu
    5. Diagnoza APD – standardy postepowania: audiometria tonalna, testy elektrofizjologiczne, testy behawioralne
    6. Prezentacja narzędzi do diagnozy APD - testy behawioralne
    7. Terapia APD – formy terapii dostępne w Polsce
    8. Praca z dzieckiem z APD w szkole, w domu
    9. Dyskusja. Rozdanie zaświadczeń
  • REJESTRACJA
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu



Karty Oceny Logopedycznej Dziecka - KOLD
- test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesi±ca
do ukończenia 9 roku życia.

Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.


  • prowadz±ce: dr Joanna Gruba, mgr Martyna Polczyk
  • termin: 02.12.2017r.
  • godz. 10.00-17.00
  • miejsce: Dom Studencki Jowita UAM (SALA A), ul. Zwierzyniecka 7, 60-813 Poznań
  • koszt: 350 PLN
  • program szkolenia:
    1. Karty Oceny Logopedycznej Dziecka na tle innych narzędzi do diagnozy logopedycznej
    2. Teoretyczne podstawy KOLD-a
    3. Własności psychometryczne KOLD-a
    4. Charakterystyka i struktura kart wchodz±cych w skład testu (KOLD-A, KOLD-W, KOLD-P)
    5. Charakterystyka pomocy wchodz±cych w skład testu KOLD
    6. Badania uzupełniające diagnozę logopedyczną
    7. Procedura badania, sposoby pozyskiwania danych
    8. Analiza wypowiedzi dziecka, zapis wad wymowy
    9. Interpretacja wyników o charakterze jakościowym i ilościowym
    10. Podsumowanie badań, profil, wnioski diagnostyczne, badania dodatkowe
    11. Praktyczne zastosowanie testu KOLD dla dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
      • analiza przypadku
      • formułowanie opinii diagnostycznej
    12. Praktyczne zastosowanie testu KOLD dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
      • analiza przypadku
      • formułowanie opinii diagnostycznej
    13. KOM-Kod – komputerowe wsparcie diagnozy KOLD
  • Więcej informacji o te¶cie KOLD można znaleĽć tutaj
  • REJESTRACJA (do 30 osób)
  • Warsztat adresowany jest logopedów, którzy chc± dokonać oceny rozwoju mowy dziecka w wieku od 1. miesi±ca życia do końca 9. roku życia
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu


KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r. ż.
Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci.


  • prowadz±cy: mgr Elżbieta Bogacz, mgr Anna Bogacz-Rybczak
  • termin: 02.12.2017 r.
  • godz.: od 10:00 do 17:00 (4 moduły po 90 minut)
  • miejsce: miejsce: Dom Studencki Jowita UAM (SALA B), ul. Zwierzyniecka 7, 60-813 Poznań
  • koszt: 350 PLN
  • tematyka
    1. Założenia teoretyczne i metodologiczne w konstrukcji Kart Oceny Rozwoju Psychoruchowego.
    2. Rozwój psychoruchowy dziecka i metody jego oceny w świetle najnowszej wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej.
    3. Charakterystyka kwestionariusza.
    4. Warunki przeprowadzania badania.
    5. Wywiad z opiekunem dziecka.
    6. Procedura badania: sposób pozyskiwania i zapisu danych (próby badawcze w postaci zadań, obserwacji i informacji z wywiadu).
    7. Profil rozwoju psychoruchowego dziecka
    8. Badanie dzieci podejrzanych o opóźnienie psychoruchowe – procedura pretestu KORP-PRE.
    9. Sposób interpretacji uzyskanych danych. Formułowanie wniosków diagnostycznych
    10. Omówienie wybranych kart oceny oraz zastosowanych w badaniu pomocy.
    11. Analiza indywidualnych przypadków: materiał filmowy przedstawiający pełne badanie dziecka wraz z analizą wyników – ćwiczenie praktyczne.
    12. Analiza indywidualnych przypadków: przykłady zastosowania Kart w odniesieniu do dzieci w różnym wieku i z różnorodnymi problemami rozwojowymi – ćwiczenie praktyczne.
    13. Więcej informacji na temat KORP-a można znaleĽć tutaj
  • REJESTRACJA (do 30 osób)
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu

Karty Oceny Zachowania i Emocji (KOZE)
kwestionariusz oceny i opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka od wieku niemowlęcego do końca okresu szkolnego.


  • prowadz±ca: mgr Anna Bogacz-Rybczak
  • termin: 03.12.2017 r.
  • godz.: od 10:00 do 14:00 (5 godzin dydaktycznych)
  • miejsce: miejsce: Dom Studencki Jowita UAM (SALA A), ul. Zwierzyniecka 7, 60-813 Poznań
  • koszt: 250 PLN
  • tematyka
    1. Założenia teoretyczne i metodologiczne w konstrukcji Kart oceny zachowania i emocji (KOZE).
    2. Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży oraz metody diagnozy w świetle najnowszej wiedzy z zakresu psychologii i psychiatrii.
    3. Charakterystyka kwestionariusza.
    4. Wywiad rozwojowy z opiekunem dziecka.
    5. Procedura badania: sposób pozyskiwania i zapisu danych (obserwacja zachowania dziecka; wywiad z dzieckiem, jego rodzicami, opiekunami, nauczycielami i innymi specjalistami; analiza dostępnej dokumentacji i wytworów dziecka).
    6. Sposób interpretacji uzyskanych danych. Formułowanie wniosków diagnostycznych.
    7. Omówienie poszczególnych Kart oceny wraz z interpretacją kliniczną.
    8. Analiza indywidualnych przypadków: przykłady zastosowania Kart w odniesieniu do dzieci w różnym wieku i z różnorodnymi zaburzeniami psychicznymi – ćwiczenie praktyczne.
  • REJESTRACJA (do 30 osób)
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu


Karty Oceny Logopedycznej Dziecka - KOLD
- test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesi±ca
do ukończenia 9 roku życia.

Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.


  • prowadz±ce: dr Joanna Gruba, mgr Martyna Polczyk
  • termin: 03.12.2017r. TERMIN REZERWOWY - Rejestracja zostanie uruchomiona jeśli zabraknie wolnych miejsc na szkolenie z soboty 2 grudnia
  • godz. 10.00-17.00
  • miejsce: Dom Studencki Jowita UAM (SALA A), ul. Zwierzyniecka 7, 60-813 Poznań
  • koszt: 350 PLN
  • program szkolenia:
    1. Karty Oceny Logopedycznej Dziecka na tle innych narzędzi do diagnozy logopedycznej
    2. Teoretyczne podstawy KOLD-a
    3. Własności psychometryczne KOLD-a
    4. Charakterystyka i struktura kart wchodz±cych w skład testu (KOLD-A, KOLD-W, KOLD-P)
    5. Charakterystyka pomocy wchodz±cych w skład testu KOLD
    6. Badania uzupełniające diagnozę logopedyczną
    7. Procedura badania, sposoby pozyskiwania danych
    8. Analiza wypowiedzi dziecka, zapis wad wymowy
    9. Interpretacja wyników o charakterze jakościowym i ilościowym
    10. Podsumowanie badań, profil, wnioski diagnostyczne, badania dodatkowe
    11. Praktyczne zastosowanie testu KOLD dla dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
      • analiza przypadku
      • formułowanie opinii diagnostycznej
    12. Praktyczne zastosowanie testu KOLD dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
      • analiza przypadku
      • formułowanie opinii diagnostycznej
    13. KOM-Kod – komputerowe wsparcie diagnozy KOLD
  • Więcej informacji o te¶cie KOLD można znaleĽć tutaj
  • REJESTRACJA (do 30 osób)
  • Warsztat adresowany jest logopedów, którzy chc± dokonać oceny rozwoju mowy dziecka w wieku od 1. miesi±ca życia do końca 9. roku życia
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu

Warsztaty, które już się odbyły

dol
logopeda Poznań | logopedia Poznań | neurologopeda Poznań | neurologopedia Poznań | afazja | terapia afazji | afazja Poznań | terapia mowy
opóĽniony rozwój mowy | test SON-R 2,5-7 | szkolenia | warsztaty| kursy| glottoterapia | glottodydaktyka