gora
home
terapia

Nasi partnerzy

Konferencje logopedyczne

Savantia - szklolenia gopedyczne

Alternetywa szkolenia

logowanie

W ośrodku organizujemy warsztaty prowadzone we współpracy z wykładowcami tzw. Szkoły Krakowskiej, która skupia logopedów związanych naukowo z Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie.


Obecnie w ofercie znajdują się następujące warsztaty:



STYMULACJA MECHANIZMÓW LEWOPÓŁKULOWYCH - METODA KRAKOWSKA


  • prowadzący: dr hab. Marta Korendo, prof. UP
  • termin: 19.10.2018r.
  • godz. 14:00-19:00
  • miejsce: Poznań
  • koszt: 330 PLN
  • certyfikat uczestnictwa wystawiany jest przez Centrum Metody Krakowskiej
  • tematyka
    1. Funkcje językowe i poznawcze lewej półkuli mózgu
    2. Stymulacja i terapia mechanizmów lewopółkulowych:
      1. sekwencje
      2. analiza
      3. relacje
    3. Dominacja lewej półkuli mózgu a poziom sprawności językowych
    4. Objawy braku dominacji lewej półkuli dla funkcji językowych (kliniczne konsekwencje wzorca lateralizacji)
  • REJESTRACJA (do 30 osób)
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu





Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)
METODA KRAKOWSKA


  • prowadzący: dr hab. Sławka Orłowska-Popek
  • termin: 20.10.2018r.
  • godz.: 9:00-14:00
  • miejsce: Poznań
  • koszt: 330 PLN
  • certyfikat uczestnictwa wystawiany jest przez Centrum Metody Krakowskiej
  • tematyka
    1. Typologia zaburzeń mowy wg S. Grabiasa oraz procedura postępowania logopedycznego.
    2. Model rozwoju mowy dzieci z głuchotą, niedosłuchem, afazją, autystycznych.
    3. Zasady minimalizacji systemu językowego i komunikacyjnego. Ustalenie hierarchii kategorii językowych.
    4. Zminimalizowanie gramatyki i powišzanie ustalonego zasobu reguł gramatycznych z regułami komunikacyjnymi.
    5. Etapy programowania języka:
      • od samogłosek i wyrażeń dŸwiękonaœladowczych do prymarnych sylab,
      • od sylaby otwartej do pierwszego słowa,
      • od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych,
      • od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego.
    6. Budowanie tekstów na odpowiednich etapach programowania języka.

    7. Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
      Uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu
  • REJESTRACJA
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu





SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNA NAUKA CZYTANIA
METODA KRAKOWSKA


  • prowadzący: Katarzyna Sedivy-Mączka
  • termin: 20.10.2018r.
  • godz.: 9:00-14:00
  • miejsce: Poznań
  • koszt: 330 PLN
  • tematyka
    1. Od samogłosek prymarnych do sylaby otwartej:
      1. Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania samogłosek
      2. Nauka globalnego rozpoznawania i odczytywania wyrażeń dźwiękonaśladowczych
      3. Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych
      4. Nauka globalnego rozpoznawania wyrazów
    2. Od sylaby otwartej do pierwszych wyrazów
    3. Czytanie sylab zamkniętych
    4. Czytanie nowych sylab otwartych i zamkniętych
    5. Samodzielne czytanie tekstów
    6. Zasada: POWTARZANIE, ROZUMIENIE, NAZYWANIE
  • REJESTRACJA (do 30 osób)
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu



Stymulacja procesów myślenia - kategoryzacje, myślenie przez analogię, myślenie przyczynowo-skutkowe
METODA KRAKOWSKA

  • prowadzący: dr hab. Marta Korendo, prof. UP
  • termin: 20.10.2018r.
  • godz.: 9:00-14:00
  • miejsce: Poznań
  • koszt: 310 PLN
  • tematyka
    1. Naśladowania jak podstawa wyższych procesów myślowych - neurobiologiczne podłoże naśladowania.
    2. Identyfikacja - pierwszy etap kategoryzacji i analogii.
    3. Kategorie Arystotelesa a kategorie kognitywne - rodzaje kategoryacji w nauce i terapii.
    4. Granice i struktura kategorii - rola prototypu w budowaniu kategorii.
    5. Kategoryzacja percepcyjna i pojęciowa w terapii.
    6. Kategoryzjacja a interpretacja - rola kategoryzacji w budownaiu Językowego Obrazu Swiata.
    7. Typy kategorii w terapii - etapy ćwiczeń kategoryzacji.
    8. Analogie - znaczenie myślenia przez analogię dla rozwoju poznawczego dziecka.
    9. Analogie a kategoryzacje - wzajemne uwarunkowania w terapii.
    10. Mechanizmy analogii w procesie nauki czytania.
    11. Ćwiczenia analogii a ćwiczenia pozostałych funkcji poznawczych.
    12. Linearne porządki jako podstawa myślenia przyczynowo-skutkowego.
    13. Zasady ćwiczeń myślenia przyczynowo-skutkowego.
  • REJESTRACJA (do 30 osób)
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu

Warsztaty, które już się odbyły

dol
logopeda Poznań | logopedia Poznań | neurologopeda Poznań | neurologopedia Poznań | afazja | terapia afazji | afazja Poznań | terapia mowy
opóźniony rozwój mowy | test SON-R 2,5-7 | szkolenia | warsztaty| kursy| glottoterapia | glottodydaktyka