Fazeon - Neurologopeda Pozna - Terapia, szkolenia

gora
home
terapia

Nasi partnerzy

Konferencje logopedyczne

Savantia - szklolenia gopedyczne

Alternetywa szkolenia

logowanie

W ośrodku organizujemy warsztaty prowadzone we współpracy z wykładowcami tzw. Szkoły Krakowskiej, która skupia logopedów związanych naukowo z Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie.




ZABURZENIA PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO (APD)
a trudności w procesie komunikacji i uczenia się


  • prowadzący: Renata Borowiecka
  • termin: 15.11.2019r.
  • godz.: (5 godzin dydaktycznych)
  • miejsce: Poznań
  • koszt: 250 PLN
  • Szkolenie dla logopedów, neurologopedów, pedagogów korekcyjnych, psychologów pracujących z dziećmi z trudnościami w uczeniu się, trudnościami komunikacyjnymi w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w szkołach, przedszkolach, terapeutów integracji sensorycznej, nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego.
  • Plan szkolenia:
    1. Proces słyszenia – część obwodowa i ośrodkowa drogi słuchowej, słyszenie – procesem aktywnym: procesy wstępujące i zstępujące
    2. Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego: objawy, definicja, przyczyny
    3. Profile kliniczne APD – charakterystyka, wyzwania dla nauczyciela, terapeuty
    4. Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego APD a dysleksja, ADHD, SLI, spektrum autyzmu
    5. Diagnoza APD – standardy postepowania: audiometria tonalna, testy elektrofizjologiczne, testy behawioralne
    6. Prezentacja narzędzi do diagnozy APD - testy behawioralne
    7. Terapia APD – formy terapii dostępne w Polsce
    8. Praca z dzieckiem z APD w szkole, w domu
    9. Dyskusja. Rozdanie zaświadczeń
  • REJESTRACJA
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu





STYMULACJA MECHANIZMÓW LEWOPÓŁKULOWYCH - METODA KRAKOWSKA


  • prowadzący: dr hab. Marta Korendo, prof. UP
  • termin: 22.11.2019r.
  • godz.
  • miejsce: Poznań
  • koszt: 360 zł
  • certyfikat uczestnictwa wystawiany jest przez Centrum Metody Krakowskiej
  • tematyka
    1. Funkcje językowe i poznawcze lewej półkuli mózgu
    2. Stymulacja i terapia mechanizmów lewopółkulowych:
      1. sekwencje
      2. analiza
      3. relacje
    3. Dominacja lewej półkuli mózgu a poziom sprawności językowych
    4. Objawy braku dominacji lewej półkuli dla funkcji językowych (kliniczne konsekwencje wzorca lateralizacji)
  • REJESTRACJA (do 30 osób)
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu





Stymulacja procesów myślenia - kategoryzacje, myślenie przez analogię, myślenie przyczynowo-skutkowe
METODA KRAKOWSKA

  • prowadzący: dr hab. Marta Korendo, prof. UP
  • termin: 23.11.2019r.
  • godz.: 9:00-14:00
  • miejsce: Poznań
  • koszt: 350 PLN
  • tematyka
    1. Naśladowania jak podstawa wyższych procesów myślowych - neurobiologiczne podłoże naśladowania.
    2. Identyfikacja - pierwszy etap kategoryzacji i analogii.
    3. Kategorie Arystotelesa a kategorie kognitywne - rodzaje kategoryacji w nauce i terapii.
    4. Granice i struktura kategorii - rola prototypu w budowaniu kategorii.
    5. Kategoryzacja percepcyjna i pojęciowa w terapii.
    6. Kategoryzjacja a interpretacja - rola kategoryzacji w budownaiu Językowego Obrazu Swiata.
    7. Typy kategorii w terapii - etapy ćwiczeń kategoryzacji.
    8. Analogie - znaczenie myślenia przez analogię dla rozwoju poznawczego dziecka.
    9. Analogie a kategoryzacje - wzajemne uwarunkowania w terapii.
    10. Mechanizmy analogii w procesie nauki czytania.
    11. Ćwiczenia analogii a ćwiczenia pozostałych funkcji poznawczych.
    12. Linearne porządki jako podstawa myślenia przyczynowo-skutkowego.
    13. Zasady ćwiczeń myślenia przyczynowo-skutkowego.
  • REJESTRACJA (do 30 osób)
  • Organizator szkolenia nie zapewnia hotelu, miejsc parkingowych, nie zwraca kosztów dojazdu

Warsztaty, które już się odbyły

dol
logopeda Pozna | logopedia Pozna | neurologopeda Pozna | neurologopedia Pozna | afazja | terapia afazji | afazja Pozna | terapia mowy
opniony rozwj mowy | test SON-R 2,5-7 | szkolenia | warsztaty| kursy| glottoterapia | glottodydaktyka